خبر خوب برای کارگران | تخصیص سبد معیشتی برای سال ۱۴۰۳

هنوز کمیته دستمزد تشکیل نشده و شروع به کار نکرده؛ نمایندگان هر سه گروه –دولت، کارگران و کارفرمایان- برای این کمیته معرفی شده‌اند، اما تا این لحظه هیچ‌گونه اعلام جلسه صورت نگرفته است.
خبر خوب برای کارگران | تخصیص سبد معیشتی برای سال ۱۴۰۳
کد خبر : ۵۲۱۷۳

نماینده کارگران در کمیته دستمزدِ شورایعالی کار گفت: اکنون در دی‌ماه هستیم و بدون تردید برای برگزاری جلسات کمیته دستمزد دیر شده است.
 
محسن باقری، از نمایندگان کارگری در شورایعالی کار، در ارتباط با آخرین اخبار مزد ۱۴۰۳ به خبرنگار ایلنا گفت: هنوز کمیته دستمزد تشکیل نشده و شروع به کار نکرده؛ نمایندگان هر سه گروه –دولت، کارگران و کارفرمایان- برای این کمیته معرفی شده‌اند، اما تا این لحظه هیچ‌گونه اعلام جلسه صورت نگرفته است.
 
وی با بیان اینکه «وزارت کار جلسات کمیته دستمزد را کلید نزده» افزود: بنده به عنوان رئیس کارگروه مزد کانون عالی شورا‌های اسلامی کار کشور به دبیرخانه شورایعالی کار معرفی شده‌ام؛ همچنان در انتظار تشکیل جلسات سه‌جانبه‌ی کمیته دستمزد هستیم.
 
باقری اضافه کرد: اکنون در دی‌ماه هستیم و بدون تردید برای برگزاری جلسات کمیته دستمزد دیر شده؛ معمولاً مذاکرات مزدی با استناد به تورم دی‌ماه انجام می‌شود و باید تا پایان این ماه، محاسبات سبد معیشت ۱۴۰۳ نهایی شود و به پایان برسد. باید پیش از این، گفتگو‌ها و مذاکراتِ محاسبه‌ی سبد معیشت آغاز می‌شد.
 
این فعال کارگری تاکید کرد: انتظار داریم در مذاکرات مزدی ۱۴۰۳ به بند دوم ماده ۴۱ قانون کار و محاسبات سبد معیشت توجه شود؛ کارگران دچار عقب‌ماندگی شدید مزدی و معیشتی هستند و در این شرایط، تعیین دستمزد براساس حداقل هزینه‌های زندگی اهمیت ویژه دارد.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر